Home ΕΛΛΑΔΑ Ψηφιακό Πελατολόγιο: Αντιδράσεις και Προβληματισμοί για την Υποχρεωτική Εφαρμογή στον Κλάδο των Αυτοκινήτων

Ψηφιακό Πελατολόγιο: Αντιδράσεις και Προβληματισμοί για την Υποχρεωτική Εφαρμογή στον Κλάδο των Αυτοκινήτων

968bd241d8a15bfb405f63df5fd5ac92 no watermark
Κοινοποίηση

Αντιδράσεις για το Ψηφιακό Πελατολόγιο στην Αγορά Αυτοκινήτων

Το ψηφιακό πελατολόγιο που εισάγει πιλοτικά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) στον τομέα των αυτοκινήτων έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στην αγορά. Παρά την επικείμενη υποχρεωτική εφαρμογή του μέτρου που θα ξεκινήσει από την 1η Ιουλίου, οι φορείς του κλάδου, όπως η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ) και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΣΕΠΕ), προειδοποιούν για τις πολυάριθμες δυσκολίες που ενδέχεται να προκύψουν.

Η ΚΕΕΕ και ο ΣΕΠΕ σε πρόσφατη επιστολή τους προς τον υπουργό Οικονομικών, Κυριάκο Πιερρακάκη, και τον διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, αντιμετωπίζουν τις διαδικασίες ως περίπλοκες και χρονοβόρες. Τα επιμελητήρια ζητούν την αναστολή του μέτρου, διακηρύσσοντας ότι αυτό όχι μόνο δεν διευκολύνει την ψηφιακή μετάβαση των επιχειρήσεων, αλλά επιφέρει και πρόσθετες δυσκολίες στις λειτουργίες τους.

  • Ένα από τα κύρια προβλήματα που αναδεικνύεται είναι η μη επικοινωνία της σχετικής πλατφόρμας με τα ήδη υφιστάμενα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης.

Ο ΣΕΠΕ υπογραμμίζει ότι δεν δόθηκε επαρκής χρόνος στους επιχειρηματίες για να προσαρμοστούν στις νέες προδιαγραφές που προβλέπει η απόφαση, κάτι που προκαλεί σύγχυση και δυσκολίες στο έργο τους. Σύμφωνα με την επιστολή, οι δοκιμές στον πιλοτικό χώρο δεν αντιστοιχούν στις απαιτήσεις που προκύπτουν μετά την απόφαση, γεγονός που καθιστά απολύτως δύσκολη την πιθανή έναρξη εφαρμογής.

  • «Υπό αυτές τις συνθήκες, είναι ανεπίτρεπτο να επιβληθούν πρόστιμα στους πελάτες μας για την μη συμμόρφωση» αναφέρεται στην επιστολή.

Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών δηλώνει ότι είναι ανοιχτή σε συζητήσεις για αντιμετώπιση οποιωνδήποτε προβλημάτων, ωστόσο αποκλείει το ενδεχόμενο απαγόρευσης του μέτρου, δεδομένης της εκτιμώμενης παραβατικότητας που φθάνει το 65% στους τομείς παροχής υπηρεσιών όπως τα πάρκινγκ, τα πλυντήρια αυτοκινήτων και τα συνεργεία.

Η ήδη ενεργή εφαρμογή της πλατφόρμας είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, ενώ από τον επόμενο μήνα αναμένεται η βελτιωμένη έκδοση για κινητά τηλέφωνα, η οποία θα επιτρέπει στους επαγγελματίες να “σκανάρετε” τις πινακίδες των οχημάτων και να εκδίδουν αποδείξεις που θα διαβιβάζονται άμεσα στην Αρχή.

Πρόστιμα που ανέρχονται σε 100 ευρώ για κάθε όχημα που δεν έχει καταγραφεί σύμφωνα με τις νέες διατάξεις αναμένονται να επιβληθούν αν δεν υπάρξει παράταση για την προσαρμογή της αγοράς.

Ποιοι Αφορούν οι Νέες Ρυθμίσεις

Αξιοσημείωτο είναι ότι από την 1η Ιουλίου, η εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου, που είναι προαιρετική μέχρι σήμερα, θα καταστεί υποχρεωτική για συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρήσεων. Αυτές περιλαμβάνουν:

  • Συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, φανοποιεία, επιχειρήσεις συναγερμών και ηχητικών συστημάτων, χώροι στάθμευσης, πλυντήρια αυτοκινήτων, ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και μηχανάκια.

Εξαιρέσεις από το μέτρο ισχύουν για:

  • Επιχειρήσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing).
  • Επιχειρήσεις αυτοεξυπηρέτησης, όπου τα παραστατικά εκδίδονται αυτόματα.
  • Επιχειρήσεις που αναλαμβάνουν την κίνηση και παράδοση νέων αυτοκινήτων.
  • Εκμίσθωση θέσεων στάθμευσης χωρίς επιπλέον υπηρεσίες.
  • Επισκευές ή συντήρηση μερών οχημάτων που εισάγονται ανεξάρτητα.
  • Φιλοξενία πελατών σε ιδιόκτητους χώρους στάθμευσης.
  • Υπηρεσίες κινητού συνεργείου στον τόπο εμφάνισης της βλάβης.

Ενημερωθείτε για όλες τις εξελίξεις σχετικά με το ψηφιακό πελατολόγιο και τις προκλήσεις που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις στον τομέα των αυτοκινήτων, παραμένοντας ενημερωμένοι και επαγγελματίες στην προσέγγισή τους.

Ρεπορτάζ: Κώστας Τσάβαλος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?