Home ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ Κατάσταση και Προβληματισμός: Μείωση του Φαινομένου Bullying αλλά Σοβαρότερα Περιστατικά στα Σχολεία

Κατάσταση και Προβληματισμός: Μείωση του Φαινομένου Bullying αλλά Σοβαρότερα Περιστατικά στα Σχολεία

3be309ce8e7805d93d645692674e3a5d no watermark
Κοινοποίηση

Διαστάσεις του Φαινομένου Bullying στα Σχολεία

Αφορμή για μια βαθύτερη συζήτηση σχετικά με τις διαστάσεις του φαινομένου του bullying στα σχολεία αποτελεί ο σοβαρός τραυματισμός ενός 13χρονου μαθητή στην Πάτρα. Για το θέμα αυτό, ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, κ. Ιωάννης Κατσαρός, ανέφερε σημαντικά στοιχεία σε συνέντευξή του στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με τον Βασίλη Αδαμόπουλο και την Μαρία Γεωργίου. Όπως τόνισε, παρατηρείται μια γενική μείωση στα περιστατικά bullying, ωστόσο, τα περιστατικά που εκδηλώνονται είναι υψηλής έντασης.

«Ενώ έχουμε μια σχετική μείωση στις καταγραφές περιστατικών bullying, αυτό οφείλεται στις παρεμβάσεις που έχουν εφαρμοστεί από το υπουργείο Παιδείας το τελευταίο διάστημα. Αυτές περιλαμβάνουν την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας αναφορών και τη διαχείριση που πραγματοποιείται στα σχολεία, καθώς και την αυστηροποίηση των παιδαγωγικών μέτρων. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν αγκαλιάσει αυτές τις παρεμβάσεις και έχουν διαπιστώσει την αποτελεσματικότητά τους. Παρά τη μείωση των περιστατικών, ωστόσο, συναντούμε περιστατικά μεγάλης έντασης, όπως αυτό στην Πάτρα», είπε ο κ. Κατσαρός.

Αναφερόμενος στις καταγγελίες των γονέων του μαθητή, οι οποίοι δηλώνουν ότι υπήρξε προηγούμενη αναφορά για περιστατικά bullying, αλλά και στο γεγονός ότι έχει ασκηθεί δίωξη κατά καθηγήτριας λόγω του σοβαρού τραυματισμού του παιδιού, ο κ. Κατσαρός δήλωσε ότι οι λεπτομέρειες του περιστατικού θα αποκαλυφθούν σταδιακά από την έρευνα της αστυνομίας και την αντίστοιχη έρευνα του υπουργείου.

«Δεν έχουμε τη δυνατότητα να γνωρίζουμε όλες τις λεπτομέρειες της κατάστασης. Δεν μπορούμε να πούμε αν ευθύνεται μόνο ένας εκπαιδευτικός ή αν θα επιβληθούν γενικές ευθύνες στους εκπαιδευτικούς που είχαν την ευθύνη επίβλεψης εκείνη την ημέρα. Αυτά θα εξετάσει η αστυνομία, αλλά το υπουργείο ενδιαφέρεται πρωτίστως για την ασφάλεια των μαθητών», πρόσθεσε ο ίδιος.

«Έχουμε δώσει επανειλημμένα αυστηρές οδηγίες και η Διεύθυνση Εκπαίδευσης της Αχαΐας έχει επισημάνει τη σημασία της σωστής επιτήρησης των παιδιών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. Δεν μπορεί να υπάρχουν σημεία που τα παιδιά να μην βλέπονται. Ο κανονισμός λειτουργίας του σχολείου πρέπει να προσδιορίζει ξεκάθαρα τις περιοχές όπου επιτρέπεται η παρουσία των μαθητών, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη ασφάλεια», υπογράμμισε ο κ. Κατσαρός.

Οι διαδικασίες διερεύνησης της τήρησης των κανόνων θα διενεργηθούν με αυστηρότητα, πρόσθεσε, ενώ παράλληλα ανέφερε ότι αναμένονται προτάσεις για νέες νομοθετικές ρυθμίσεις που θα ενισχύσουν τη ρόλο των εκπαιδευτικών στην πρόληψη τέτοιων περιστατικών. Σημείωσε ότι οι γονείς του μαθητή είχαν ήδη εκφράσει ανησυχίες για την κατάσταση του παιδιού τους και ότι το σχολείο έχει ενεργοποιήσει άμεσα τον ψυχολόγο για να υποστηρίξει το μαθητή.

Κατά τη διάρκεια της ίδιας εκπομπής, η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ., Κωνσταντία Δημογλίδου, επιβεβαίωσε την περιορισμένη εμφάνιση τέτοιων φαινομένων, ωστόσο τόνισε την αναγκαιότητα ενημέρωσης των παιδιών για τους κινδύνους τέτοιων «παιχνιδιών» ομαδικών προκλήσεων που μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρούς τραυματισμούς.

«Πρέπει να κατανοήσουν όλοι, και κυρίως οι γονείς και σχολικές μονάδες, ότι τέτοιες ενέργειες δεν είναι παιχνίδι και ενέχουν σοβαρούς κινδύνους», πρόσθεσε η κ. Δημογλίδου. Μεγάλη έμφαση πρέπει να δοθεί στην ενημέρωση και προετοιμασία των μαθητών, ώστε να αποφευχθούν τέτοια επικίνδυνα περιστατικά στο μέλλον.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?