Η Δραματική Πτώση στις Πωλήσεις Εφημερίδων και Περιοδικών
Ανεξαρτήτως κατηγορίας, οι εφημερίδες της χώρας αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις, καθώς οι πωλήσεις τους συνεχίζουν να μειώνονται δραματικά. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, πέρυσι οι απώλειες έφθασαν τα 3.489.116 φύλλα, καταγράφοντας ποσοστιαία μείωση 12,4% στις συνολικές πωλήσεις σε σχέση με το 2023. Παρόμοια, κατά την αντίστοιχη σύγκριση μεταξύ 2023 και 2022, οι πωλήσεις κατέγραψαν μείωση 10,2%.
Η πτώση αυτή παρατηρείται σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες των εφημερίδων. Ειδικότερα, οι πολιτικές εφημερίδες εμφάνισαν πτώση 12,9%, οι οικονομικές 13,8%, οι αθλητικές 9,3%, ενώ οι λοιπές κατηγορίες σημείωσαν την πιο έντονη πτώση με 29,2%. Αυτή η τάση αποδεικνύει τη βαθιά κρίση που πλήττει τη δημοσιογραφία και την ενημέρωση στη χώρα μας.
Μείωση και στις Πωλήσεις Περιοδικών
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, για το 2024 καταγράφηκε μείωση 14,9% στις συνολικές πωλήσεις των περιοδικών, καθώς απώλεσαν 1.849.619 τεύχη. Αυτή η πτώση ισχύει σε όλες τις κατηγορίες περιοδικών, εκτός από τα αθλητικά περιοδικά που παρουσίασαν άνοδο 41%. Ενδεικτικά, στη σύγκριση του 2023 με το 2022, οι πωλήσεις περιοδικών σημείωσαν επίσης μείωση 20,7%, αποδεικνύοντας τη γενικευμένη τάση πτώσης που χαρακτηρίζει την αγορά του Τύπου.
Μέσα στο 2024, οι κυριότερες μεταβολές στις πωλήσεις παρατηρούνται στα τηλεοπτικά περιοδικά, τα οποία υπήρξαν μέρος των σημαντικών μειώσεων κατά 14,1%, αλλά και στα λοιπά περιοδικά με πτώση 33,3%. Αυτές οι αλλαγές καταδεικνύουν την ανάγκη για στρατηγικές αναδιάρθρωσης και καινοτομίας στον κλάδο, προκειμένου να αναστραφεί η πτωτική πορεία.
Ρεπορτάζ: Κώστας Τσάβαλος