Ο τουρκικής καταγωγής Erdem Moralioglu ξεσήκωσε πλήθος αντιδράσεων με την απόφασή του να ζητήσει από το Βρετανικό Μουσείο να του παραχωρήσει την αίθουσα που φιλοξενούνται τα Γλυπτά του Παρθενώνα για μια επίδειξη μόδας. Ωστόσο, οι αντιδράσεις στρέφονται κυρίως κατά του Βρετανικού Μουσείου που έδωσε την σχετική άδεια.
Η επίμαχη επίδειξη μόδας έγινε το απόγευμα του Σαββάτου (17.2.2024) σε μια κατάμεστη αίθουσα, όπου βρίσκονται τα ευαίσθητα Γλυπτά του Παρθενώνα στο πλαίσιο του London Fashion Week. Ο Erdem Moralioglu, σημείωσε πως με αυτόν τον τρόπο θέλησε με αυτό τον τρόπο να τιμήσει την σπουδαία Μαρία Κάλλας, η οποία αποτέλεσε την έμπνευσή του για την κολεξιόν.
Ο ίδιος είπε από τα παρασκήνια σύμφωνα με τον Telegraph: «Η Κάλλας είχε ξεριζωθεί, ήθελα να παρουσιάσω (τις δημιουργίες) σε έναν χώρο που να φέρνει στο μυαλό την ελληνικότητά της. Αυτή η ιδέα του να είναι κάποιος από κάπου και να καταλήγει κάπου αλλού με ενδιαφέρει πολύ. Νομίζω ότι υπάρχουν κάποιοι παραλληλισμοί εκεί».
Εξάλλου, ο ίδιος ο Erdem Moralioglu είναι τουρκικής και βρετανικής καταγωγής – η μάνα του είναι Αγγλίδα και ο πατέρας του Τούρκος – ο οποίος γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Καναδά, πριν καταλήξει στη Μεγάλη Βρετανία.
Ο Μοραλίογλου έλαβε το πρώτο του πτυχίο στη μόδα από το Πανεπιστήμιο Ryerson. Αργότερα, έκανε πρακτική άσκηση με τη Vivienne Westwood. Μετακόμισε στο Λονδίνο το 2000 και σπούδασε μόδα στο Royal College of Art.
Μετακόμισε στη Νέα Υόρκη και εργάστηκε με την Diane von Furstenberg και επέστρεψε στο Λονδίνο το 2005, όπου ίδρυσε το εμπορικό σήμα Erdem, το οποίο έκτοτε γνωρίζει τεράστια επιτυχία.
Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που το Βρετανικό Μουσείο επέτρεψε να γίνει επίδειξη μόδας στην αίθουσα των Γλυπτών. Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη έκανε λόγο για μηδέν σεβασμό και σημείωσε πως «οι ιθύνοντες του Βρετανικού Μουσείου ευτελίζουν και προσβάλλουν όχι μόνο το μνημείο αλλά και τις οικουμενικές αξίες που αυτό εκπέμπει».
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το Βρετανικό Μουσείο επέλεξε να δώσει την αίθουσα του Μουσείου για μια επίδειξη μόδας τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, καθώς οι συζητήσεις για την επιστροφή των Γλυπτών, που ο λόρδος Έλγιν «ξήλωσε» από τον Παρθενώνα, συνεχίζονται εντατικά ανάμεσα στις δύο πλευρές, ώστε να βρεθεί η χρυσή τομή για τα γλυπτά να επιστρέψουν στην Ελλάδα.
Πήγη:www.newsit.gr