Home ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ «Ραντεβού στις βρύσες»: Αναφαίρετο δικαίωμα η πρόσβαση στο πόσιμο νερό

«Ραντεβού στις βρύσες»: Αναφαίρετο δικαίωμα η πρόσβαση στο πόσιμο νερό

Fd
Κοινοποίηση

Η πρόσβαση όλων των πολιτών σε δωρεάν, καθαρό και πόσιμο νερό, η μείωση των πλαστικών μιας χρήσης και η ορθολογική χρήση του νερού αποτελούν βασικοί στόχοι του προγράμματος της καμπάνιας της Greenpeace «Ραντεβού στις βρύσες», όπως εξηγεί μιλώντας στο CNN Greece η υπεύθυνη εθελοντών της οργάνωσης, Βίκυ Μαγκλάρα. 

Οι στόχοι αυτοί, όπως εξηγεί η ίδια, μπορούν να επιτευχθούν μέσω της δημιουργίας ενός επαρκούς δικτύου κοινόχρηστων βρυσών για όλους και όλες.

Υπ’ αυτή την έννοια, όπως σημειώνει η κα Μαγκλάρα «οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄ βαθμού, οι οποίοι διαθέτουν δίκτυο πόσιμου νερού, υποχρεούνται να διαθέτουν κοινόχρηστες βρύσες».

Εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η οργάνωση έχει δημιουργήσει ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο χάρτη «στον οποίο οι πολίτες προσθέτουν δημόσιες βρύσες σε όλη την Ελλάδα», μια πρωτοβουλία, η οποία φαίνεται να έχει «αγκαλιαστεί» από πολλούς ανθρώπους.

Οι στόχοι της πρωτοβουλίας

«Στόχος μας είναι να βρούμε συνοδοιπόρους (Δήμους, Οργανισμούς, Μουσεία, Ιδρύματα), σε αυτήν την πρωτοβουλία που θα τη στηρίξουν με αντίστοιχες δράσεις:

  • Εγκατάστασης βρυσών για δυνατότητα πρόσβασης πολιτών σε δωρεάν, πόσιμο νερό
  • Συντήρηση των υφιστάμενων βρυσών από Δήμους
  • Ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης των πολιτών και των επισκεπτών τους
  • Ενθάρρυνσης επιχειρήσεων με στόχο να παρέχουν δωρεάν πόσιμο νερό τόσο στους πελάτες όσο και στους μη πελάτες
  • Σχεδιασμού παρεμβάσεων για την στροφή των πολιτών προς την επαναχρησιμοποίηση και άλλες εναλλακτικές λύσεις αντί της κατανάλωσης εμφιαλωμένου νερού» εξηγεί.

Ταυτόχρονα, επισημαίνει πως η πρόσβαση σε ασφαλές πόσιμο νερό συνιστά ανθρώπινο δικαίωμα και ως τέτοιο αναγνωρίστηκε για πρώτη φορά από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών και το Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στις 28 Ιουλίου 2010, όταν έγινε μέρος του δεσμευτικού διεθνούς δικαίου (UN Water, 2010).

Η σημασία της μείωσης πλαστικών μπουκαλιών μιας χρήσης

Αξίζει να σημειωθεί, δε, ότι μόνο στις ελληνικές θάλασσες καταλήγουν ετησίως περίπου 11.500 τόνοι πλαστικών και πως καταναλώνονται 2-2,5 δισ. πλαστικά μπουκάλια ετησίως στη χώρα μας, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Παράλληλα, αναφερόμενη σε αντίστοιχα παραδείγματα στο εξωτερικό επεσήμανε την η πρωτοβουλία «Refill» που πραγματοποιείται στο Λονδίνο. Στην καμπάνια αυτή, που έχει κεντρικό στόχο την ενδυνάμωση των τοπικών κοινοτήτων να αναλάβουν δράση κατά των πλαστικών μιας χρήσης, αποτελεί προϊόν συνεργασίας της πρωτοβουλίας και τοπικών δήμων, καθώς και του Δημάρχου Λονδίνου.

Όλοι μαζί «έχουν εγκαταστήσει πάνω από 100 κρήνες σε όλες τις συνοικίες του Λονδίνου δίνοντας τη δυνατότητα στους διψασμένους Λονδρέζους και στους επισκέπτες να ξαναγεμίσουν τα δικά τους επαναχρησιμοποιήσιμα μπουκάλια με δωρεάν νερό βρύσης κορυφαίας ποιότητας, μειώνοντας παράλληλα τα πλαστικά απόβλητα».

«Τα δεδομένα που συλλέγονται από τους έξυπνους μετρητές δείχνουν ότι οι κρήνες διανέμουν σήμερα έως και 441 λίτρα την εβδομάδα, που ισοδυναμούν με σχεδόν 900 μπουκάλια μιας χρήσης των 500ml» αναφέρει η υπεύθυνη εθελοντών της Greenpeace.

Τι γίνεται με την συντήρηση των δημοσίων βρυσών στην Ελλάδα;

Μιλώντας για την συντήρηση των βρυσών, η κα Μαγκλάρα σημειώνει πως «είναι ένα από τα αίτημά μας και υπεύθυνοι για αυτό είναι οι Δήμοι. Για την ποιότητα του νερού είναι αντίστοιχες εταιρείες ύδρευσης».

«Για παράδειγμα η ΕΥΔΑΠ, κατά την ετήσια διεθνή αξιολόγηση εταιρειών ύδρευσης που εκδόθηκε το 2022 από τον φορέα European Benchmarking Co-operation, η ποιότητα του νερού της ΕYΔΑΠ βαθμολογήθηκε με 99,7%, τιμή υψηλότερη από τον μέσο όρο βαθμολογιών που επιτεύχθηκε από τις εταιρείες της Δυτικής Ευρώπης που συμμετείχαν» συμπληρώνει.

πηγη:cnn

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

393360851 711640483665629 1565629405363665616 N

@2023 – All Right Reserved. Designed and Developed by Digital Cities IKE

Member Media 200x200 1
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?