Home LIFESTYLE Η εμμονή της νεότερης γενιάς με το fast food και ο ρόλος του Instagram

Η εμμονή της νεότερης γενιάς με το fast food και ο ρόλος του Instagram

Fast Food Mak
Κοινοποίηση

Από την αγάπη για τα πικάντικα φαγητά μέχρι το συνεχές τσιμπολόγημα, τα ατίθασα και πρωτοπόρα παιδιά της Gen Z, αγκαλιάζουν όσο κάθε άλλη γενιά την φιλοσοφία του fast food, έχοντας ως γαστρονομικό αλφαβητάρι τους τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μέχρι τώρα θα πρέπει να ξέρετε ότι οι Gen Zeders είναι η γενιά που κάνει τα πάντα διαφορετικά, που εμπνέει και θέτει νέες τάσεις στα κοινωνικά και οικονομικά δρόμενα και υιοθετεί καινούργιες συνήθειες στην καθημερινότητά της. Ένας τομέας που η νέα γενιά φέρεται να λειτουργεί διαφορετικά είναι και αυτός του φαγητού. Συγκεκριμένα το fast food μοιάζει να κατέχει ιδιαίτερη θέση στην καρδιά τους και να είναι ιδιαίτερα περιζήτητο στην κοινότητά τους. Στις τάσεις τους επίσης συγκαταλέγεται και η δοκιμή φαγητού από άλλους πολιτισμούς και κουλτούρες. Φυσικά σε αυτό βοηθάνε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέσω των οποίων τα παιδιά της Gen Z – που είναι και τα πιο επιρρεπή στην επιρροή των influencers -, ανακαλύπτουν και εξερευνούν διαφορετικές γεύσεις.

fast_food___1_

Κυριότερα μέσω των δημιουργών και του viral περιεχομένου φαγητού, η Gen Z φαίνεται να χρησιμοποιεί το Instagram ως πύλη εισόδου σε άλλες γαστρονομικές κουλτούρες. Μάλιστα, το 68% των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης της Gen Z, είτε θα συνεχίσει, είτε θα ήθελε να δοκιμάσει φαγητό από άλλη κουλτούρα αφού το ανακαλύψει στο διαδίκτυο, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση Trend Report του Instagram.

Όμως, τα χαρακτηριστικά που συγκεντρώνουν αυτοί οι ηλεκτρονικά επηρεασμένοι καλοφαγάδες δεν περιλαμβάνουν μόνο τα παραπάνω, αλλά μια λίστα διαφοροποιήσεων στην κουλτούρα της κατανάλωσης του φαγητού τους.

Η γενιά Z και το φαγητό “απ’έξω”

Σίγουρα για πολλούς δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι μια γενιά ψηφιακών ιθαγενών λατρεύει να παίρνει φαγητό απ’ έξω. Ο λόγος είναι η ταχύτητα, η οποία είναι υψίστης σημασίας για τη γενιά αυτή.

Οι Gen Zeders φημίζονται για την γρήγορη προσαρμογή τους σε νέες τεχνολογίες και την ταχύτητα με την οποία διαχειρίζονται τα ζητήματα της καθημερινότητάς τους. Για αυτούς είναι πολύ πιο εύκολο και πιθανό κατ’ επέκταση, να παραγγείλουν φαγητό από εφαρμογές που υπόσχονται γρήγορους και άμεσους τρόπους παραγγελίας και παραλαβής. Με έναυσμα αυτό, ορισμένες αλυσίδες – κυρίως στην Αμερική – επανασχεδιάζουν τα εστιατόριά τους για να προσαρμοστούν στην αύξηση της κατανάλωσης εκτός καταστήματος, η οποία επιταχύνθηκε από την πανδημία. Το Wendy’s έχει ανοίξει καταστήματα με ειδικό χώρο στάθμευσης και ράφια παραλαβής για παραγγελίες από το αμάξι και οδηγούς παράδοσης.

wendys

Αντίστοιχα το “εστιατόριο του μέλλοντος” της εταιρείας Wingstop, δεν έχει χώρο εστίασης και δεν δέχεται μετρητά, ενώ το Burger King έχει πλέον εστιατόρια που έχουν ενσωματώσει ιμάντες μεταφοράς – σαν να βρισκόμαστε στην παραλαβή αποσκευών του αεροδρομίου – που παραδίδουν τις παραγγελίες στο αυτοκίνητό.

Το φαινόμενο φυσικά επεκτείνεται και στην Αθήνα. Πολλά μαγαζιά με μακαρόνια on the go, πίτσες, μπέργκερ, γλυκά στο χέρι και απολαυστικά σμούθι και χυμούς, έχουν κάνει ηχηρή παρουσία στις αθηναϊκές γειτονιές, υιοθετώντας την ταχύτητα του fast food, αλλά επιμένοντας στις υγιεινές πρώτες ύλες.

Φυσικά, τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι οι Gen Zeders δεν αγαπούν τα δείπνα με παρέα. Σε άρθρο του Insider γίνεται μάλιστα ένας παραλληλισμός των millennials που σύχναζαν στο εμπορικό κέντρο ως έφηβοι, με τους Gen Zeders που πηγαίνουν σε εστιατόρια με παρέες. “Είναι κοινωνικοί θαμώνες”, λέει χαρακτηριστικά. Αυτό εξηγεί ότι πέρα από την αγάπη της για το fast food, η νέα γενιά δεν απομονώνεται, αλλά χρησιμοποιεί το φαγητό για να συνδέεται με άλλους ανθρώπους, ειδικά μετά τα χρόνια της πανδημίας και των επιβεβλημένων αυτοπεριορισμών.

fast_food___2_

Σνακ και κρύος καφές

Η αγάπη για τα σνακ είναι αυταπόδεικτη στις νέες γενιές. Ο λόγος είναι ότι οι Gen Zers και οι νέοι millennials βρίσκονται σε “στάδια ζωής όπου τσιμπολογούν περισσότερο παρά τρώνε γεύματα”, δήλωσε ο Todd Roe, ανώτερος διευθυντής καταναλωτικών γνώσεων της Wendy’s στο Insider. To snacking είναι όντως ιδιαίτερα βολικό για τις συνήθειες και την καθημερινότητα της νέας γενιάς, η οποία επιδίδεται σε ένα συνεχές multitasking. Τα σνακ είναι περισσότερο βολικά για να ενταχθούν στο διατροφικό πλάνο των νέων, καθώς δεν χρειάζεται να αφιερώσουν χρόνο για να τα καταναλώσουν.

Και με τι συνοδεύεται το σνακ; Με καφέ φυσικά. Η γενιά Gen Z και οι millennials οδηγούν μάλιστα, σε ραγδαία αύξηση των πωλήσεων παγωμένου καφέ και άλλων κρύων ροφημάτων, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Starbucks, της οποίας τα κρύα ποτά αντιπροσώπευαν το 75% των πωλήσεων ποτών στο τρίτο τρίμηνο της. “Όσο πιο νέοι είστε, τόσο πιο κρύο είναι το ρόφημα”, δήλωσε ο CMO της Starbucks Brady Brewer στο Insider.

iced_coffee

Εν μέρει αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στο γεγονός ότι τα κρύα ροφήματα είναι περισσότερο εντυπωσιακά και ελκυστικά και αξίζουν πιο πολύ στο Instagram, αφού θα αποφέρουν μεγαλύτερους αριθμούς like. Το καλοκαίρι του 2022 χαρακτηριστικά, οι baristas των Starbucks κατακλύστηκαν από παραγγελίες για παγωμένες λευκές μόκες με κρύο αφρό γλυκιάς κρέμας βανίλιας και επιπλέον σταγόνες καραμέλας, αφού το ποτό έγινε viral στο TikTok.

Ινσταγκραμικό φαγητό και υγεία

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν σημαντικό αντίκτυπο στις διατροφικές επιλογές και συμπεριφορές της γενιάς Z, η οποία έχει μεγαλύτερο συνολικό ενδιαφέρον για τα τρόφιμα σε σχέση με τις παλαιότερες γενιές και μεγαλύτερη προθυμία να δοκιμάσει νέους συνδυασμούς. Αυτή η διεθνής αντίληψη για το φαγητό και η ανάγκη δοκιμής γεύσεων από διαφορετικές χώρες και κουζίνες οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Φυσικά το influencing καλά κρατεί, για αυτό και εκτός από το οργανικό περιεχόμενο, τα εστιατόρια πληρώνουν influencers για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους. Μάλιστα τα μαγαζιά εστίασης φροντίζουν τόσο τα γεύματά τους, όσο και οι εσωτερικοί χώροι τους, να φαίνονται όσο το δυνατόν πιο ελκυστικοί, ώστε οι νεότερες γενιές να δημοσιεύουν για τις επισκέψεις τους στο διαδίκτυο.

influencer

Βλέποντας τη μεγάλη ποικιλία τροφίμων και ιδεών στο διαδίκτυο, η γενιά Z ενδιαφέρεται φυσικά περισσότερο να τα δοκιμάσει. Με τους food bloggers και τους αγαπημένους τους influencers να κινηματογραφούν τακτικά νέα υγιεινά συστατικά, ξένες κουζίνες και παραδοσιακές συνταγές, οι Zoomers εμπνέονται τακτικά για να δοκιμάσουν οι ίδιοι αυτά τα τρόφιμα. Στην πραγματικότητα, πάνω από τους μισούς της Gen Z δηλώνουν ότι βασίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για συμβουλές όταν κάνουν επιλογές τροφίμων.

Παρά την εμμονή με το fast food, φαίνεται ότι το περιεχόμενο υγιεινής διατροφής συγκεντρώνει τακτικά εκατομμύρια προβολές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – ειδικά στο Tiktok. Τα βίντεο “Τι τρώω μέσα στην ημέρα” μπορούν να εκτοξευθούν στα ύψη και να γίνουν viral αίσθηση. Αυτό μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι το 83% των χρηστών του Tik Tok δημιουργούν οι ίδιοι το περιεχόμενο, με αποτέλεσμα το χάσμα μεταξύ των influencers και των περιστασιακών χρηστών του TikTok να μειώνεται. Έτσι με το περιεχόμενο από τους Tiktokers να είναι πιο συναφές με τις εμπειρίες των Gen Zeders, οι ίδιοι πείθονται πιο εύκολα να ψωνίσουν αυτό που βλέπουν.

ΠΗΓΗ: protothema.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?